passion

jag och min kompis myran samlade på saker när vi var små, kanske inte
helt ovanligt när man e liten. allt var noga sorterat i små lådor
eller plastfickor. där fanns brevpapper, lena stenar, tvålar,
bokmärken, suddgummin och inte att förglömma, askar, små askar.

myran har fortfarande kvar en del av dessa fina samlarexemplar, det
flesta av mina är bortsorterade. myrans föräldrar lät henne vara som en 
fri fågel som samlade till sitt näste medan min kära mor gärna,
mycket gärna, hade sorteringsdagar där man rensade noggrant, där klara
motiveringar krävdes för att var föremål skulle ha en chans att
överleva. man kan inte fatta att hon i dag har ett företag vid namnet
kitsch, kitsch som översatt från tyska betyder skräp. undra om hon vet
det min älskade mamma?

jag tyckte mycket om att vara för mig själv, var lite skör o hade
konstiga saker för mig. var väldigt materialistisk redan då, eller jag
blev väldigt lätt känslomassigt attached. minns när vår fina finska
ljusstake från marimekko gick sönder, jag sparade den i en skokartong
inlindad i lite sammetstyg o ett avskedsbrev i flera år.

jag samlar fortfarande på saker, allt jag kan tänka mig att mina
syskonbarn kan vilja ha när de blir äldre, rubb o stubb. dock väl
sorterat för att göra min mor stolt, och med en väl formulerad
motivering om korsförhör skulle uppstå.

här är lite av det som fyller mina lådor och plastfickor i dag:



/malena

Kommentarer
Postat av: anita

härliga gammal retro saker.

vad sägs om en retro dildo på http://www.intimsex.se

2011-03-16 @ 10:45:56
URL: http://www.nettoapoteket.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0