Mathilda Järlmo: Fika med Alice

Jag har alltid varit förtjust i allt som är aningen överdimisonerat eller underdimisonerat. Vet inte riktigt vart det kommer ifrån, men misstänker dockskåpet.

 

När jag var lite så fanns det i Helsingborg där jag växte upp en helt underbar pytteliten butik som enbart hade prylar för dockskåpet, jag älskade att vara där inne. Kanske var det känslan av att känna sig stor? En gång handlade jag till och med, det blev två polkagrisar till dockskåpet, dom var inte stora.

 

När jag såg den här servisen från designern Tina Tsang, fördes tankarna tillbaka till Alice i underlandet, som för övrigt kommer på biograferna i Mars, då man även kan se den med 3D brillor!

 

/Mathilda Järlmo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0