kärlek

jag är väldigt fascinerad av närmiljöer, känslan du får när du kommer
in i ett rum. och effekten det har på just dig.

minns första gången jag var på operan, blev helt paff- började gråta-
jag var 11.

men det behövs inte en opera för att få mig berörd, en gammal fabrik
kan ge samma känsla, eller min mormor kök då hon bodde hemma.

jag tycker att ett hem säger galet mycket om en människa. precis som
kläder är det ett sätt att uttrycka sig. jag älskar att komma hem till
någon och liksom redan innan vetat hur det kommer se ut. när den röda
tråden finns där, det personliga uttrycket. det kan också göra att man
blir besviken när man kommer hem till någon man verkligen attraherats
av och så faller det helt platt, att det inte finns ett samband (oops
vad jag låter ytlig nu). jag fattar också att det inte är i allas
intresse och att man kanske inte vill lägga energi på ett hem man bara
bor i tillfälligt. det är det här jag verkligen älskar med det min
familj har byggt upp med kitsch, att man helt kan ändra ett rums
känsla utan att behöva spendera så mycket pengar.

när jag var liten kunde jag och min bästis möblera om i timmar. jag
skojar inte, flera gånger i veckan. det var det bästa efter- skolan-
aktiviteten, vem sjutton brydde sig om jazzdans när man
kunde gå hem till varandra och möblera?!

det här har dessvärre inte avtagit, tvärtom expanderat, jag kan ligga
sömnlös och fundera över hur jag vill förändra olika rum. om det inte
är i mina tillfälliga  butiker eller kitsch showroom så för att lägga
alla pengar jag inte har på att renovera en lägenhet från grunden som
redan var helt härlig innan, som jag dessutom redan gjort en mindre
renovering på året innan. men så funkar jag, allt eller inget.

jag störde mig på att det var så mycket klippa och klistra i mitt hem
det fanns klara spår över att alla som bott där var yngre och precis
som jag inte haft pengar att lägga på en renovering från grunden men
ändå velat göra den till sin. till skillnad från mig så hade de ett
sunt förnuft, något jag verkar ha saknat.

just det projektet gjorde mig sömnlös i inte mindre än 11 mån ett jobb
som var sagt att ta 2.

min lägenhet är 40 kvm ligger vid nytorget i stockholm, jag har aldrig
varit så kär i någon eller något (sorgligt jag vet) som jag är i just
den lägenheten.

här är lite bilder från förra året. de 2 sista bilderna är efter
bilder.. sorry, det är det enda jag kan visa nu då jag själv inte
hunnit bo där än. men jag ska visa er snart, när jag är hemma igen.


/malena

Kommentarer
Postat av: Linn

Måste säga att jag till 100% gillar din sida. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-07-11 @ 07:35:56
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0