Blåbärsklocka?


Alla vet vi ju att luktminnet är det sista som lämnar oss. Eller var det hoppet? Anyway. Vårt luktminne är helt fantastiskt. Jag minns till exempel fortfarande doften av mina kära luktsuddisar som jag skrivit om tidigare. Men det är inte allt, jag har några signaturdofter som aldrig kommer försvinna. Här är listan:

- Solvarm mörkgrön Volvo kombi
- Barbieben (ni vet, de där man tuggade på tills tänderna nuddade det böjbara skelettet)
- Penicillin med smultronsmak, brr - Syrenblommor
- Tång - Snor på lovikavante - Blodpudding
- Rengöringsmedel på träyta

Kanske vore det en grej att skapa allt med en tillhörande doft? Jordgubbsdoftande toalettpapper, syrenbeströdda örngott, blåbärspuffande gökur…

Jag vet inte, jag bara spånar.

Kim.

Läs även Kims egen blogg: Kims monologer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0