Olga Wirén: Kitsch i Iran





De här bilderna tog min pappa när han var i Iran. Jag är helt trollbunden av kontrasten mellan det makabra och någon slags fabricerad Disney-gullighet med plastblommorna i slakteriet, den gjutna schäfern i plast som smälter i solen, det kapade Barbie-huvudet som hänger i backspegeln.

Det känns avlägset att åka dit just, men jag önskar att jag kunde göra det en dag.

Så det här första inlägget får bli en liten och oansenlig hyllning till oppositionen.

Olga Wirén


Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej! Jätteskön blogg, men är det bara för mig som er webshop inte vill ladda? Jag skulle hemskt gärna handla av er men som sagt får den inte ens att ladda bilderna och jag sitter på 100mbit bredband. Hoppas det löser sig!

2009-07-04 @ 19:09:10
Postat av: Linus på Kitsch

Hej,

Tack för det! Det låter konstigt, tidigare hade vi problem med att det tog lång tid att ladda men det har vi åtgärdat för länge sedan. Om det inte löser sig kan du alltid maila mig på [email protected] så fixar vi det på annat sätt!

2009-07-22 @ 14:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0