Martina Erlandsson: Jag har ett lager, därför lagrar jag!


När jag kikade in första gången på Kitsch alldeles egna blogg fanns där ett inlägg skrivet utav

Kim Lindqwister med titelen ”Dokument från dåtiden” och förra veckan hjälpte vi min mor att rensa hennes källare, och precis som Kim så kan man undra

”Varför spara på detta” & ”Kommer jag verkligen använda dessa?”

Tyvärr är väl svaret oftast

”Ingen aning” & ”Absolut inte”

 

Men ändå ligger det mängder med saker i en himla massa bananlådor, samlar kryp och damm. Så nu skickade mamma det mesta till tippen. Och vi tog det som vi ville behålla. Och herrenmingud, det blev en del. Men jag har användning för det. Det är de som är så kul, för i inredning och kläder så kommer det mesta tillbaka. Och jag älskar att använda mammas gamla tröja, en vit ihopknypplad lång sak – precis lagom vintage och lagom stor och lagom JAG.

 

Som tur var fick vi även möbler, där ibland två stora skänkar.

Så vi kan få undan allt vi fick med oss hem...Visst är det skumt? Nu gör jag det igen. Samlar eller lagrar kan man väl säga? Dumma Martina!

 

Men visst är det roligare att gå igenom massa kläder och minnen, böcker från skoltiden och foton tillsammans? Det hela blir inte en så stor börda och man kan skratta åt frisyrerna och kläderna som gud glömde, tankarna man skrev ner i en skolbok för 100 år sedan(om musik, kompisar eller tillochmed tonårskärleken). Och det bästa av allt, man blir av med mängder av saker. Saker man inte visst fanns kvar.. rensar du ut ibland? I min lilla familj brukar vi göra så att vi samlar ihop vårt bråte och åker på loppis, säljer lite på skoj. Blir vi inte av med allt så kör vi det till den lokala loppisbutiken. Kanske tjänar man en slant, eller så går man back - BUT I LIKE IT! Leka lite affär sisådär, pruta hit och pruta dit.

 

 

Så rensar ut ibland, om inte annat så ge det vidare!

 

Detta verkar som ett slut för dig och mig Kitschbloggen, men kanske får jag komma tillbaka.

Vi kanske bara kan ”ta en paus”, som Ross i Vänner skulle säga!

 

 

Kika gärna in på min blogg och glöm inte att se möjligheterna!

Må gott,

 

/Martina @ vackravega.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0