Madonna, bara wannabe rock n' roll...


Bild: www.gp.se
Såg Madonna på Ullevi i i förrgår och som ett troget Madonna-fan (första skivan köpte jag när jag var 7år) så köade jag och min barndomsvän Andreas i 7(!) timmar för att få bra platser. Det var definitivt värt det eftersom jag skulle dött i folkmängden med mina 159cm om jag hade haft en annan placering.

Showen var mäktig och mycket skrikande blev det! Jag köper hela folkmusik, rädda världen, klubbremix på gamla hits-grejen.
Men varför insisterar Madonna på att plocka upp en gigantisk gitarr, spela ett ackord och veva med armen som om hon vore en föråldrad rock n' roll stjärna? Vad handlar det om? Medelåldernskris?
Allt annat tyckte jag vad bra och funkade, förutom som sagt oljudsgnidandet av gitarren mot högtalaren. Jag väntade bara på att hon skulle slå sönder gitarren och riva av sig kläderna som en galen Courtney Love men tack gode gud så hände inte det.

Men jag ska inte klaga, jag är nöjd bara av att ha sett henne live!

Jag och Andreas som väntar tålmodigt...
på Kitsch.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0