syster

det är galet att man kan vara som natt och dag fast man är född på samma dag, har vuxit upp i samma förort, gått i samma skola och sen flyttat in till stan till samma stadsdel. konstigt att man kan se på världen med helt olika ögon.

 

jag har en tvillingsyster som heter kajsa, världens finaste men helt kokko. ofta på ett väldigt härligt sätt, ibland helt oförståeligt. hon gör precis som hon vill när hon vill. hon har absolut ett av det godaste hjärtan som finns. fick hon välja skulle allt här i världen handla om kärlek.

 

det är hennes förtjänst att kitsch finns och min mammas såklart som hoppade på och byggde vidare. det var när hon flyttade ner till malmö som dom tillsammans startade butiken på davidhallstorg som sen blev det som det är i dag.

 

jag har kitsch som en 24/7 blombutik, medan kajsa har det som sitt vardagsrum. jag älskar att ha med mig en liten goodiebag i stället för blommor om man ska hem till nån på middag medan kajsa vill fylla hela sitt hem med jesus, budda och plastmattor. mitt hem har betonggolv och vita väggar.

 

här är kasjas 4 favoritprodukter på kitsch:

här är mina:

 

ni förstår, uppfostran spelar ingen roll, vi föds till individer.

 

/malena

 


Kommentarer
Postat av: Eva

Men jag tror förebilder spelar roll - till exempel att ha en mamma som är modig och kärleksfull och vågar tro på nya idéer - det är viktigt och det exemplet vill man följa! Kram!

2010-04-19 @ 12:53:57
URL: http://evaswedenmark.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0